tiistai 14. huhtikuuta 2009

Tunnustuskirjallisuutta, hyi.

Oi, pääsiäinen. Tuli tehtyä juttuja, ei kuitenkaan paljon mitään.

-kotikotikoti, en osaa enää olla siellä ahdistumatta, siellä on aina liian äänekästä tai liian hiljaista, ruokapöydässä kuiskasin siskolleni, että ahdistun yli kolmen hengen joukossa. se ei ole totta.

-näin unta, että olin äidin kanssa lintsin vekkulan kaltaisessa sokkelossa ja minua pelotti, sitten kun pääsin ulos, näin isäni, joka löi minuu naamaan. en löytänyt netistä tulkinta-apua ja aamulla uni vaan nauratti.

-näin mm ihanan Eevan ja sillai nautin olostani, että pystyin vain oleen ja kuunteleen ja vähän jutteleen. niinkuin sanotaan, se jatkuu siitä mihin jää, vaikka aikaa kuluis. syötiin puffeja, lumipanttereita ja punasta jaffaa, niinkun joskus 15-vuotiaina, oli siistii.

-lammasta, riisiä, mysteerikastiketta, olutta ja punaviiniä espoossa. mielessä vähän liikaa pyöri aluksi jutut kotoa, sellaset lauseet, että "maailma romahtaa" ja ehkä join vähän liikaa viintä mutta olo oli hyvä.

-loppuillasta (kello oli kaksi?) tuli joku keskustelu jonka aiheesta en enää ole varma (huonoimmasta seksikokemuksesta se lähti ja johti vain kiukkuun) ja minä pitkästä aikaa suutuin. muistan ajatelleeni juttuja että kukaan ei kuuntele minua, kaikki ymmärtää kaiken tahallaan väärin, minä en osaa sanoa mitä haluan ja kaikki on aina samanlaisia, pelkää puhua ynnä muuta laskuhumalaisen dramaattista. ja koska ois ollu noloa jatkaa raivoamista jostain millä ei ollut (ainakaan muille) mitään merkitystä, turvauduin tuttuun tapaan mennä hengittelemään vessaan.

-sitten sillä hetkellä nolointa koskaan oli itkeä humalaisena vessassa Pojan halatessa. Siitä muistan vaan ajatukset "sinä et saa nähdä minua nyt", "oon tosi säälittävä" ja "älä päästä irti".

-seuraava päivä hyvä, kaikki oli paremmin, pizzaa, dvd-viihdettä ja suihku. vähän puhuin asioista kun selkeästi pimeässä kysyttiin. "sä kerrot itestäs tosi varovaisesti", sanoi ja tajusin että niinhän teenkin ja minkä takia, en tiiä.


Just nyt, kun on arki taas ja kohta töihin, nyt lukemista, on aika hyvä olo. Jatkuispa hyvänä kans.

Ei kommentteja: